Privacystatement

brEkk consulting

adviseert bedrijven, veelal in de bouwkolom, op commercieel gebied. Hiervoor verzamelen en verwerken we gegevens van (potentiële) klanten.

Waarvoor gebruiken we je gegevens?

  • Marktbewerking, zoals persoonlijke benadering en nieuwsbrieven
  • Uitvoeren van een overeenkomst: Zonder persoonsgegevens geen overeenkomst
  • Geautomatiseerde besluitvorming, zoals een kredietcheck
  • Het voldoen aan wettelijke en contractuele verplichtingen

Welke gegevens leggen we vast?

  • Bedrijfs- en persoonsgegevens: Naam, adres en contactgegevens: telefoonnummers, e-mailadressen, websites en social-media sites.
    Daardoor kunnen we contact met je op nemen
  • Contactloggegevens: Datum, tijdstip en besproken onderwerpen.
    Hierdoor weten we wat we met je besproken en afgesproken hebben, zodat je niet iedere keer je verhaal opnieuw hoeft te doen

Waar slaan we je gegevens op?

  • In adresboeken, gefaciliteerd door hostingpartijen zoals Yourhosting en Google.
  • In correspondentie en overeenkomsten tussen jou(w bedrijf) en brEkk
  • In bestanden op beveiligde cloudomgevingen zoals Dropbox en OneDrive
  • In emailprogramma’s, zoals Mailchimp
  • In overdrachtsbestanden, zoals Excell, als gegevens moeten worden omgezet naar andere systemen, zoals een klantrelatiesysteem
  • In onze boekhouding. Deze staat “in the cloud”
  • Jaarlijks maken we hiervan om veiligheidsredenen een encrypted off-line back-up bestand van al onze en jouw gegevens

Hoe lang bewaren we je gegevens?

  • Zolang je ingeschreven staat op onze nieuwsbrief. Mail ons als je uitgeschreven wilt worden of als je toestemming om je gegevens te gebruiken wilt opzeggen
  • Zolang dit om wettelijke redenen verplicht is, bijvoorbeeld omdat de belastingdienst dat van ons eist
  • Zolang dit om contractueel nodig is. We checken aan het eind van ieder kalenderjaar of aan alle contractverplichtingen is voldaan
  • Je ontvangt van ons jaarlijks een mail met daarin jouw gegevens en de mogelijkheid om deze te verwijderen (als dat wettelijk en contractueel kan)

Wie mogen je gegevens zien?

  • Onze medewerkers: Zij kennen onze privacyregels
  • Zonder jouw toestemming verstrekken we je gegevens niet aan derden
  • Als je gegevens zijn verzameld in opdracht van een klant, dan zijn zij eigenaar van deze gegevens. Wij houden om contractuele en wettelijke redenen een kopie hiervan

Hoe veilig zijn je gegevens?

  • Gerenommeerde partijen (Microsoft, Yourhosting, Dropbox, Mailchimp en Google) beschermen jouw en onze gegevens. We kiezen bewust voor on-line opslag bij deze bedrijven, omdat zij je gegevens het best beschermen
  • Constateren we, om welke reden dan ook, een datalek, dan melden we dit direct bij jou en de autoriteit persoonsgegevens

Wat mag jij met jouw gegevens?

  • Altijd inzien
  • Bezwaar maken tegen het vastleggen ervan
  • Intrekken van je toestemming voor het vastleggen ervan
  • Mail ons als je je gegevens wilt inzien, aanpassen of wissen. Klopt er iets niet? Dan wijzigen of verwijderen we de gegevens, tenzij dat om wettelijke of contractuele redenen niet mag

Wat als je je gegevens laat verwijderen?

  • Dan verwijderen we ze uit de verschillende gegevensdragers (als dit wettelijk/contractueel gezien mag)
  • Dan houden we je niet meer op de hoogte van onze dienstverlening en producten

Niet tevreden?